Konkurencja wśród kosmetyków rośnie w zawrotnym tempie. Serca konsumentów podbijają dermokosmetyki. Jak wygląda ich ewolucja, czego konsumenci oczekują od preparatów do pielęgnacji skóry. Zapoznaj się z wynikami raportu, na celowniku którego znalazły się kosmetyki dermatologiczne.
Pod naszą lupę trafił raport zatytułowany Skin Health: The Evolving Landscape of Dermocosmetics. Badanie przeprowadzane przez Euromonitor international przeprowadzane jest cyklicznie co dwa lata. Nowy raport z 2019 roku sugeruje, że koncentracja konsumentów przeniosła się z koncepcji piękna skóry na szerszą koncepcję zdrowia skóry. Wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Brzmi to jak zdanie rodem z wystąpienia mówcy motywacyjnego. W rzeczywistości kryje się za nim wzrost popularności trendu związanego z prowadzeniem zdrowego trybu życia. Konsumenci coraz częściej dostrzegają sens rutynowych zabiegów pielęgnacyjnych z użyciem dermokosmetyków.
Dermokosmetyki – cechy i powody zakupu
Według raportu, dermokosmetyki mają ogromny potencjał zarówno do wzrostu, jak i ekspansji na nowe rynki, napędzane popytem konsumentów oraz czynnikami zewnętrznymi. Jak wyjaśnia Keena Roberts, starszy analityk ds. zdrowia konsumentów z Euromonitor International: „Czynniki zewnętrzne powodujące uszkodzenie skóry, takie jak zanieczyszczenia, w nadchodzących latach prawdopodobnie zwiększą swoją intensywność. Odpowiednio dobrane produkty dermokosmetyczne, które mają zapobiegać tym szkodom, będą również zyskiwać na popularności, ponieważ preferencje konsumentów będą nadal kierować się w kierunku zdrowego trybu życia i długoterminowej pielęgnacji skóry”.
Badane osoby wśród pożądane cech produktów do pielęgnacji skóry wymieniały:
- wysoką jakość
- dopasowane do typu skóry
- funkcje i/lub korzyści
- hipoalergiczność
- wielofunkcyjność
Powody zakupu produktów do pielęgnacji skóry są różne. Dlaczego decydujemy się na korzystanie z dermokosmetyków?
Oto odpowiedzi respondentów:
- Dla poprawy wyglądu mojej skóry.
- Dla czystej i zdrowej skóry.
- Bo pielęgnacja skóry jest dla mnie ważnym priorytetem.
- Jest to zamiennik dla produktu, który się skończył.
- Aby zapobiec oznakom starzenia.
- W celu rozwiązania konkretnych problemów skórnych.
- Jako uzupełnienie mojej codziennej pielęgnacji skóry.
- Aby skorygować oznaki starzenia.
- Nowe lub zmieniające się potrzeby skóry.
- Szukasz produktu, który działa lepiej.
Piękno od wewnątrz
Widzimy w ostatnich latach rosnącą świadomość znaczenia pielęgnacji skóry. Produkty tradycyjnie postrzegane jako kosmetyczne zastępowane są dermokosmetykami, czyli produktami zaprojektowanymi w celu wspierania długotrwałego zdrowia skóry. Konsumenci wybierają preparaty kliniczne z leczniczym składem.
Chociaż piękno jest nadal kluczowym czynnikiem motywującym wybór konsumenta przy zakupie produktu do pielęgnacji skóry, konsumenci inaczej podchodzą do pojęcia samego „piękna”. To nie tylko to, co na zewnątrz. Piękno to synonim zdrowia, które wspieramy „od wewnątrz”.
Lepiej zapobiegać niż leczyć
Wiele z tych zmian wynika z rosnącej wiedzy konsumentów na temat czynników, które mogą powodować szkody dla zdrowej skóry, a co za tym idzie motywacji do korzystania z produktów zapobiegających tym negatywnym objawom i chorobom skóry. Rośnie zainteresowanie wellbeingiem, czyli ogólnie pojętym dobrostanem i holistycznym podejściem do naszych potrzeb. Stąd świadomość profilaktyki i jej pierwszeństwa przed leczeniem i zapobieganiem. Trend zdrowotny wykracza poza piękno i promuje koncepcje dotyczące dobrostanu psychicznego, sportowej urody i bardziej ukierunkowanych na zdrowie rozwiązań zapobiegawczych i terapeutycznych. Służą one jako podstawowe źródło wzrostu sprzedaży dermokosmetyków. Te trendy nakręcają rynek usług pielęgnacyjnych oraz zainteresowanie konsumentów dermokosmetykami.
Jakie dermokosmetyki wybierają konsumenci?
Na celowniku konsumentów są przede wszystkim kosmetyki do skóry wrażliwej, ograniczające zaczerwienienia, łagodzące trądzik. Poszukiwane są produkty do pielęgnacji skóry, które są dla niej nie tylko delikatne i nawilżające, ale i bogate w witaminy oraz spowalniające procesy starzenia, czyli anti-ageingowe Z kwestiami ściśle zdrowotnymi coraz częściej związane są również wybory dotyczące produktów do pielęgnacji włosów. Ponad jedna piąta konsumentów kupuje produkty do pielęgnacji włosów w celu rozwiązania problemów związanych z włosami i/lub skórą głowy.
Pielęgnacja skóry odrodziła się na całym świecie w 2017 r., z 6% wzrostem, co stanowi 27% wartości kosmetyków i pielęgnacji ciała. Prognozuje się, że pielęgnacja skóry zapewni 30% wzrostu wartości w branży w latach 2017–2022.
Konsumenci priorytetowo traktują produkty kosmetyczne, które koncentrują się na zapobieganiu. Produkty dermokosmetyczne pomagają złagodzić niektóre objawy, ale mają także zalety terapeutyczne i zapobiegawcze, chronią i naprawiają skórę.
Zapoznaj się z całym raportem. Pobierz raport o dermokosmetykach.
Zobacz również


